دریافت کارت بازرگانی در ترکیه این کارت چیست و چه کاربردهایی دارد؟
نوشته شده توسط : سینا

 

 

لزوم اخذ کارت بازرگانی در ترکیه برای شروع فعالیت های اقتصادی

 

اقتصاد رو به رشد ترکیه باعث رونق تجارت در این کشور شده و توجه سرمایه گذاران و تجار ایرانی و خارجی را به خود جلب کرده است. افرادی که قصد دارند فعالیت خود را در امور صادرات و واردات در ترکیه آغاز کنند، ابتدا باید شرکت و برند خود را ثبت کنند. همچنین افراد برای فعالیت در زمینه صادرات و واردات در ترکیه علاوه بر ثبت شرکت باید کارت بازرگانی این کشور را نیز دریافت کنند. اخذ کارت بازرگانی بسیار مهم و ضروری و یکی از مراحل قانونی برای شروع فعالیت تجاری در این کشور می باشد. دریافت این کارت دارای مزایا و امکانات ویژه ای نیز می باشد. در این مقاله با روش اخذ کارت ویزیت در ترکیه و ویژگی ها و مزایای آن آشنا می شویم. اگر قصد خرید خانه در استانبول را دارید با گروه پرشیا هومز در ارتباط باشید.

 

کارت ویزیت ترکیه چه کاربردهایی دارد؟

 

این کارت علاوه بر ضرورت اخذ کارت بازرگانی در ترکیه برای شروع فعالیت های اقتصادی، کاربردهای خاص خود را نیز دارد. تجار و بازرگانان با دریافت این کارت به راحتی می توانند از برخی مزایا و امکانات آن استفاده کنند. کاربردهای مختلف کارت ویزیت ترکیه عبارتند از:

• نام تجاری خود را ثبت کنید

• صادرات و واردات کالاهای مجاز

• اخذ ویزای تجاری

• استفاده از یارانه صادراتی

• اخذ مجوز حضور در نمایشگاه های بین المللی

• ثبت سفارش کالا

• تبادل اطلاعات تجاری بین بازرگانان

• ایجاد نظم و هماهنگی در فعالیت های تجاری

• عضویت در اتاق بازرگانی

 

انواع کارت ویزیت ترکیه را بشناسید

 

اخذ کارت بازرگانی در ترکیه برای افرادی که قصد شروع فعالیت تجاری خود را در زمینه صادرات و واردات دارند بسیار ضروری می باشد. کارت ویزیت ترکیه انواع مختلفی دارد. بنابراین بهتر است با انواع کارت ویزیت آشنا شوید تا بتوانید با توجه به نیاز خود آنها را تهیه کنید. در ادامه به بررسی رایج ترین انواع کارت ویزیت ترکیه پرداخته شده است.

مطالب پیشنهادی: خرید ملک در قبرس شمالی

کارت ویزیت ترکیه

افرادی که می خواهند فعالیت تجاری خود را در زمینه واردات و صادرات شروع کنند باید برای دریافت کارت بازرگانی در ترکیه اقدام کنند. افراد با دریافت این کارت می توانند فعالیت هایی مانند ترخیص کالا، حقوق کار، ثبت سفارش و واردات را انجام دهند.

 

کارت ویزیت کیس

کارت ویزیت موردی در واقع یکی از کارت ویزیت های ترکیه است. اخذ این کارت بازرگانی در ترکیه برای اشخاص حقیقی و حقوقی کاملا امکان پذیر است. کارت بازرگانی برای افرادی است که قصد دارند کالای خود را تنها یک بار از گمرک ترخیص کنند.

 

کارت ویزیت خدمات ترکیه

اخذ کارت بازرگانی در ترکیه نکات مهم و اساسی خاص خود را دارد که یکی از آنها توجه به نوع کارت مورد نیاز برای فعالیت های مختلف می باشد. کارت بازرگانی خدمتی ویژه برای اشخاص حقوقی است که قصد سرمایه گذاری و فعالیت در زمینه های مختلف خدماتی را دارند. مردم با دریافت این نوع کارت بازرگانی می توانند به راحتی کالاهای وارداتی خود را از گمرک ترخیص کنند.

کارت ویزیت تولید

کارت تولید بازرگانی برای افرادی است که در زمینه های تولیدی و صنعتی فعال هستند. نکته دیگر در مورد گرفتن کارت بازرگانی این است که افرادی که این نوع کارت را دریافت می کنند تنها یک بار می توانند تجهیزات مورد نیاز خود را وارد کنند. همچنین فقط یک سری کالا برای این کارت مشخص شده است. بنابراین مردم به جز این کالاها نمی توانند کالاهای دیگری را وارد و صادر کنند.

 

مزایای دریافت کارت بازرگانی ترکیه چیست؟

گرفتن کارت ویزیت در ترکیه مزایای زیادی برای افراد دارد. در این میان تجار برای واردات و صادرات کالاهای خود مشکلی نخواهند داشت و مالیات بسیار کمی می پردازند. همچنین تمدید اقامت برای دارندگان کارت بازرگانی بسیار راحت تر است. از طرفی افراد با دریافت کارت بازرگانی می توانند با سهولت بیشتری مراحل اخذ ویزای شینگن را طی کنند. افرادی که کارت بازرگانی این کشور را دارند در ایجاد ارتباط در زمینه های تجاری در کشورهای مختلف موفق تر خواهند بود.

برای دارندگان کارت ویزیت ترکیه امکان تجارت و تجارت بدون محدودیت خاصی وجود دارد. از دیگر مزایای دریافت کارت بازرگانی، تخصیص تسهیلات ویژه برای شرکت های خارجی است. دارندگان این کارت می توانند از وام های کم بهره ای که دولت ترکیه به تجار خارجی اختصاص می دهد، استفاده کنند.

 

مراحل اخذ کارت بازرگانی در ترکیه

افراد برای شروع فعالیت تجاری در زمینه صادرات و واردات باید شرکتی به نام خود ثبت کنند و کارت بازرگانی خود را دریافت کنند. ایرانیانی که قصد دریافت کارت بازرگانی در ترکیه را دارند باید درخواست خود را برای دریافت این کارت در سامانه یکپارچه ویژه ثبت کنند. کارت ویزیت ترکیه یک سال اعتبار دارد. همچنین مراحل اخذ کارت بازرگانی در تمامی شهرهای ترکیه یکسان است.

نکته مهم این است که افراد قبل از دریافت کارت بازرگانی باید نسبت به ثبت شرکت یا اخذ مجوز قانونی اقدامات لازم را انجام دهند. افرادی که می خواهند مجوز اقتصادی این کشور را بگیرند باید پرونده مالیاتی تشکیل دهند. افتتاح حساب بانکی اولین قدم برای تشکیل این پرونده در ترکیه است. در مرحله بعد کارشناسان از محل کار فرد بازدید کرده و کنترل های لازم را انجام می دهند. همچنین افراد برای دریافت کارت بازرگانی به اتاق بازرگانی شهرستان مربوطه مراجعه کنند. کنترل پرونده طبق قوانین و تحقیقات انجام می شود. در نهایت کارت بازرگانی برای فرد صادر می شود.

مدارک مورد نیاز برای دریافت کارت بازرگانی در ترکیه

برای گرفتن کارت بازرگانی در ترکیه و شروع فعالیت تجاری اولین قدم ثبت شرکت به نام خود است. سپس برای دریافت کارت بازرگانی باید مدارک مورد نیاز را تهیه کنید. مدارک مورد نیاز برای دریافت کارت ویزیت ترکیه عبارتند از:

• دو قطعه عکس گذرنامه

• اصل پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار

• گواهی ثبت شرکت با حداقل سرمایه 20 هزار لیر

 

در ترکیه کارت ویزیت بگیرید و از مزایای بی نظیر آن بهره مند شوید

اخذ کارت بازرگانی در ترکیه باعث ایجاد روابط بهتر بین بازرگانان و موسسات دولتی و شرکت های تجاری ترکیه شده و دامنه ارتباط آنها را گسترش می دهد. همچنین با این کارت می توان به راحتی ویزای شینگن دریافت کرد. یکی دیگر از ویژگی ها و مزیت های اخذ این کارت عضویت در اتاق بازرگانی ایران و ترکیه می باشد. عضویت در این اتاق بازرگانی مزایای خاص خود را خواهد داشت مانند تبادل اطلاعات تجاری بین تجار که مردم می توانند از آن بهره مند شوند. به طور کلی گرفتن کارت ویزیت در ترکیه شما را یک قدم جلوتر از رقبای تجاری خود قرار می دهد.





:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: